1200 cal. programma

Het programma:


Wij werken met de producten van Straight away, gezonde maaltijdvervangers! De producten zitten vol vitaminen, mineralen en essentiële voedingsstoffen. Hierdoor krijg je gegarandeerd de dagelijkse behoefte binnen bij het nemen van al je producten. Het programma ziet er als volgt uit:

  • 3 Straight away producten per dag
  • een avondmaaltijd bestaande uit groente & vis, vlees of vleesvervangers & aardappelen/rijst of pasta (kies de producten uit de lijsten op de achterzijde)
  • tussendoor: 1x fruit en 1x een melkproduct (kies de producten uit de lijsten op de achterzijde)

Voor een optimaal en gezond resultaat is het belangrijk het programma te volgen zoals het beschreven is.

Dieet 1200 cal. ; Wat mag je wel eten, wat mag niet en wat moet je doen?

  • Het is belangrijk om naast de Straight away producten minimaal 2,5 liter water per dag te drinken. Verspreid dit aantal liters zoveel mogelijk over de dag.
  • Naast de 2,5 liter water mag je koffie en thee drinken.
  • Het gebruik van melk en suiker tijdens het dieet is niet toegestaan. Het gebruik van zoetjes, Stevia en Sukrin zijn wel toegestaan.
  • Oploskoffie, cacaopoeder, koek- en speculaaskruiden mogen gebruikt worden.
  • Je mag, op zout na, alle kruiden gebruiken om je soep iets pittiger te maken
  • Voor het bereiden van de maaltijden mag je maximaal 1 eetlepel olijfolie gebruiken.

De avondmaaltijd ziet er als volgt uit:

  • 125 gram witvis, mager vlees of vleesvervangers
  • 250 gram aardappelen of 60 gram (onbereid gewicht) volkorenpasta of 60 gram (onbereid gewicht) zilvervliesrijst
  • 250 gram groente, rauwkost of sla (onbereid gewicht)
Vlees: vis: vleesvervanger:
  • Biefstuk
  • Forel
  • Tahoe
  • Bieflap
  • Kabeljauw
  • Tofu
  • Entrecote
  • Koolvis
  • Tempé
  • Fricandeau
  • Tilapia
  • Valess
  • Hamlap
  • Panga
  • Quorn
  • Kip/Kalkoen filet
  • Zeewolf
  • Ei (2 stuks)
  • Ossenhaas
  • Scholfilet
  • Hüttenkäse
  • Rosbief
  • Tong
  • Runderrollade
  • Tonijn
  • Rundervink
  • Schnitzel
    (ongepaneerd)
  • Sukadelap
  • Tartaar
  • Varkensfilet
  • Varkenshaas
Melkproducten: Fruit:
  • Karnemelk (200 ml)
  • Aardbeien (250 gram )
  • Soyamelk (200 ml)
  • Abrikozen (8 stuks)
  • Magere vla (150 ml)
  • Ananas (1 schijf)
  • Soya yoghurt (150 ml)
  • Appel (1 stuk)
  • Havermoutpap (150 ml)
  • Banaan (1 kleine)
  • Magere kwark (150 ml)
  • Druiven (15 stuks)
  • Halfvolle of magere melk (200 ml)
  • Kersen (125 gram)
  • Halfvolle of magere yoghurt (150 ml)
  • Kiwi’s (2 stuks)
  • Mandarijn (2 stuks)
  • Nectarine (3 stuks)
  • Peer (1 stuk)
  • Perzik (2 stuks)
  • Pruimen (3 stuks)
  • Sinaasappel (1 stuk)

Soorten groenten:

  • Andijvie
  • Bleekselderij
  • Bloemkool
  • Broccoli
  • Champignons
  • Courgette
  • Komkommer
  • Koolraap
  • Paksoi
  • Prei
  • Sla
  • Spinazie
  • Spitskool
  • Spruitjes
  • Tomaat
  • Venkel
  • Witlof.